Jag ville bara berätta. Det är svårt att hålla det inom sig. Vill egentligen bara skrika rakt ut men..

Min fru släppte bomben i söndags. Vill separera. Hade bestämt sig efter en tids funderande. Inget snack innan. Det var nästan lika illa som själva separationen och det kommer jag aldrig förlåta. Eftersom det är en del av vårt avtal, att vi pratar om allt direkt.

I ungefär samma process har hon fått känslor för nån annan. Som hon pratade med det om innan jag visste nånting. Hon älskar mej men inte på det sättet längre. Hon hade kunnat utforska sina känslor utan att separera. Det här är inte likt henne. Alls. Hon har sagt att hon älskar mig varje dag ända in i kaklet.
Jag känner mig så otroligt lurad.

Hon vill flytta tillbaka till Sthlm, hon vill inte ha det här livet. Den hon har känslor för är ung, med i samma musikal och det innebär att de har setts fler vakna timmar än vi de senaste månaderna. Det har varit en jobbig höst tidsmässigt. Vi har sagt ett tag att det snart är mer tid för oss, vi åker till Indien i två veckor dagen efter sista föreställningen. Den här tjejen hon är kär i, är djupt rotad här och är inte intresserad av storstan alls.

Håll tummarna så jag får jobbet på måndag, då kan jag behålla huset.. Jag var ensam handplockad i matchningen med arbetsförmedlingen. Hon bor kvar här tills hon hittar en egen lgh här, eller tills jag kastar ut henne. Det kommer bli intressanta månader.

I två dagar ville jag bara dö. Alltså på riktigt inte orka leva. Sedan började jag bli lite arg och våga se framåt.
Hon var min absoluta trygghet.
Det knäppa är ju, att om hon bara pratat med mig, så hade det inte kommit så chockartat. Vi ju åtm relativt öppna, att prata om saker är vår grej, och vi har löst allting hittills.

Hon har inte berättat för nån. Ännu. Och jag har bara berättat för henne att barnen vet. Det här är inte officiellt ännu.
Vi har verkligen haft det bra när vi setts. Jag är vanligtvis bra på att känna av stämningen men jag har verkligen inte märkt nånting.
Äter lite, sover ännu mindre.

Det kommer att ta tid att komma förbi.
Att kunna lita på någon igen?
Ännu längre.

Comments (0)