Kontraster
Mitt liv är fullt av kontraster

Surrealistiska meddelanden på min mobil
Rop på uppmärksamhet
Blandas med lugnet här

Følelsen
Värmen
Utan krav på mer än
Här och nu
På en helt anden måde
Helt vildt
Helt galt
Inga laster
Vegetariskt och vatten
Rent
Vitt
Dejligt

Känslan från i söndags fanns kvar

Nu är det stilla
Ingen vild längtan
Förväntan

Men en klarhet
Om att vi ska mødes igen

Språken blandas
Vi gör oss förstådda
Du har språköra
Får jag höra
Men det vet jag godt

Grå lockar mot mitt snagg
Gröna ögon
Helt olika mina
Vi går runt i haven
Idag på morgonen
Det är därför jag är här
Men vi lurar nog ingen
Allra minst oss själva

Med hem har jag en ranunkel
Fra blomstertorvet jag gått över
Många gånger tidigare

En likadan som finns
Där jag lämnat

Finder du vejen hjem?
Ja
Jag hittar hem
I mitt hem
Där hunden väntar på mig
Där min trädgård är
Och där jag går utan skor

Comments (0)