sett fågelstreck på himlen i flera dagar nu. de är på väg söderut.
som en flyttfågel försvinner jag i höst. norrut. inte lika lätt packning som en fågel, dock.
travel light, sa nån till mig igår.
jag försöker. verkligen. jag lämnar mycket kvar. en del går inte att dela.
hur delar man på ett barn, eller två? jobb, aktiviteter, skola...
jag går sönder av vetskapen att jag inte har möjlighet att krama dem som jag brukar.
vi träffas inte varje dag nu heller, men nästan. den stora killen, han försvann för flera veckor sen.
söderut, också han som en flyttfågel. en ung man. på egna ben. hoppas jag. det här är blandat med oron för honom. säkert.
snart dags att börja packa ner i lådor, för att sedan packa upp ur lådor.
den här väntan är påfrestande. mitt o ditt, ditt o mitt. i all oändlighet.

Comments (0)