Storheten i detta?
Jag har skördat vår första chili.
Någonsin.
Dragit upp från frö.
Just den här är en Aji Blanco Cristal. Kan bli orange, gulgrön eller röd som denna. Jag är rätt nyfiken på styrkan...
Vi har Beaver Dam också, de smakar mildare, och ser ut som röda snackpaprikor.

Är jag en trädgårdsnörd?
Troligen.

Det är en sån enorm lyckokänsla att kunna skörda det jag sått.
Att kroppen orkar jobba i trädgården året runt, och jag jobbar stundtals väldigt hårt. Det är en seger över fibron, över de trasiga höfterna och de senaste tre årens ländryggspaj. Dock har den inte kraschat i år.
Det är otroligt skönt.

Det är också en boost för självkänslan.
Att jag duger nåt till, trots att det verkar helt hopplöst att få ett någorlunda okej betalt jobb som jag klarar av.
Att jag har en annan slags styrka. Kunskaper och tryggheten i den.
Det jag inte kan lär jag mig.
Minnet är selektivt, men mycket fastnar.

Jag är trygg med hustrun, och vilar i hennes kärlek.
I den, trädgården och i framtidsplanerna.

Stark och vacker.

Comments (0)