46

Jo alltså.
Såhär brukar inte jag fira min födelsedag.
Men när det händer exeptionella grejer är det andra saker än just jag som är viktig.
En morgon med presenter och skönsång, frukost tillsammans.
Möte i skolan med lillebror om det hemska som hände där igår.
En mysig promenad hem tillsammans.
Ett långt grattissamtal med uppsalastudenten, som har tenta på fredag.
En kopp kaffe som byttes mot en bukett ranunkler, otippat nog både mina och mammas favvoblommor.
Det kan lätt bli så när en glömt bort att ens mamma inte läser meddelanden på fb så snabbt som en själv, och då självklart inte vet att vi själva går ut med Ronja idag.
Men. Så bra att kunna kramas idag.
Och i april, då åker vi till trädgårdsmässan tillsammans, bor på hotell och firar min systers 30årsdag med hennes kompisar som är hennes familj.

I eftermiddag kommer fina svägerskan, så vi får rå om henne ett par dagar.
Känns jättebra.
På riktigt.

Och vin.
Ikväll blir det vin.
Det är ju fredag.
Åtm för mej.

Bilden är lånad från instagramkontot @homeofemden (och jag lovar, jag har bett om lov)

Comments (0)