En högst märklig dag.
Ensam med hunden.
Lång startsträcka.
Alltså, orimligt lång.
Jag gör det jag älskar, men har ingen styrfart.
Känns som om jag vadar i sirap, mentalt och kroppsligt.
Nästan mera så, än igår.
Märkligt.
Trodde jag var förbi grubblet.
Fast det kanske ingår.
I fibron menar jag.

Hunden, min ständiga följeslagare.
Världens bästa.
Idag har vi upplevt sol, regn, sol igen. Testat gratisgodis och varit i skogen.
Gosat i uterummet och morrat åt Emma.

Arbetsbyxor på.
Planterat den nya pionen, Mother's choice.
Plockat ogräs i Ölandstoken vid växthuset.
Grävt tre hål för plantor under hasseln, och tagit bort ogräs där luktärtorna ska växa.
Planterat två Aronia med Adonis runt/under.
Planterat en fantastisk Mandschuricaklematis.
Grävt ur lite mer gång mellan pallkragarna vid vattentunnan.
Fixat jorden i de sista små.
Plockat bort svinmålla i de obrukade pallkragarna.
Planterat potatis i två säckar.
Klippt gräs och lagt i lökkragarna efter att tömt på ogräs.
Vattnat i växthuset.
Planterat vinterkyndel.
Funderat på var jag skulle sätta gojibäret. (Det blir ev tre meter.)
Lyssnat på ljudböcker.

I morgon ska jag skola om fler tomater, och söka fler jobb.
Because I have to.

Comments (0)