Det här med att vi inte firat jul än, och att jag ändå funderar ganska mycket på nästa år?

Min bärbara dator med drakar på, håller på att sagga ihop.
Jag vet att jag har en jättefin lista i den (som jag valde att hålla delvis hemlig) med mina mål för i år. Jag skrev dem mitt i kaoset efter flytten, när vi satt i lägenheten i Märsta, och gjorde ett försök att skriva 50000 ord. NaNoWriMo. Jag minns inte de flesta, och minnet det är en del av tjusningen med min fibro. De målen jag faktiskt minns, har jag uppnått till viss del.

Därför tänkte jag, i ett anfall av galenskap, att jag skulle vara öppen med mina mål för nästa år. Det finns många, stora och små. Men, det betyder inte att jag vill bli påmind om dem, och inte heller att jag vill bli påhoppad för de mål jag inte uppnår. Snarare... helt enkelt för att jag inte ska glömma bort. För min skull. Det är målsättningar, både för mitt inre och yttre, och det medför förhoppningsvis förbättringar för resten av familjen.

Det finns ingen inbördes rang, ingen planerad tidsordning utan här kommer de, huller om buller:

1. Bli starkare. Kroppsligt. Mentalt.
2. Börja jobba. 
3. Lyssna inåt.
4. Måla ett stort furuskåp vitt.
5. Springa en mil. Det är ett gammalt mål som blivit aktuellt igen. Jag, som sprungit marathon både en, två och tre gånger, har alltså en mil som mål. Jag har insett att det är ganska långt, en mil.
6. Egentid
7. Skriva mera. Både bloggar och annat. Framför allt när känslorna är färska.
8. Sluta bry mig om att min pappa väljer bort oss. 
9. Få min fot på fötter. Dvs rehabträna den och bli av med hälsporren.
10. NaNoWriMo... ja, på riktigt. och jag hoppas att min fru samtycker.
11. Tapetsera i massagerummet
12. Simma. En kilometer, två kilometer. Varje vecka. Kanske även ute i sommar, när vår simhall har stängt för säsongen.
13. Duscha i huset. Inte i källaren, inte hemma hos mamma, utan hemma, på bottenvåningen. Badrumsrenoveringar är botten. Hoppas resultatet blir bra.
14. Gå ner minst en storlek i kläder.
15. Hitta en ribbstol till träningsrummet. Eller vår dungeon som det är så mycket roligare att kalla den...
16. Tillbringa någon dag i månaden i skolan. I lillkillens klassrum. Hans lärare har bjudit in, och jag tänkte anta utmaningen.
17. Yoga nästan varje dag. Målsättningen varje dag, det fungerar inte i praktiken. Men nästan funkar. Och det är bra nog.
18. Visa min kärlek bättre.
19. Le.

Det viktigaste målet finns i rubriken. Jag ska nånstans i allt det här känna att jag är good enough.
Att jag duger som jag är.
Det är svårt.

Edit:
20. Sluta med en medicin.



Comments (0)