Köpa svarta Dr Martenskängor.
Har aldrig ägt några, men har länge önskat.

Älska.

Dricka vin.
Vitt vin. Rosé. Redan ikväll faktiskt.

Yoga.
Det är skönt. Bra för både kropp och själ. Helt orimligt att förra årets trend pekade neråt.

Odla min trädgård.
Blommor, ätbara ting. Det finns fler lådor, och fönster att sätta på dem finns i källaren. Det finns redan vitlök som väntar nere i jorden. Planer, storstilade sådana, på lila kål, kryddor i massor och en solroshäck. Pumpor till lillkillen som han ska hjälpa till att sköta. Osv i alla oändlighet. Jag följer några odlingsbloggar, har några böcker, och lånar lite på biblioteket.

Börja jobba
Ett intressant jobb, gärna med rimlig lön och inte så långt att åka. Ja åka. Jag ser helst att det går bussar dit. Har under de åtta månader jag jobbat i Växjö tröttnat rejält på att köra bil så långt varje arbetsdag.

Älska

Sticka
#hjartefilten #hjärtefilten
Jag har signat mig för ett garnpaket som jag ska åka till Höör för att hämta i mitten på januari. Det är många filtar som ska stickas, tror det är uppe i 2500 nu, som ska skickas till nyfödda bebisar i Afrika. Ett jätteroligt projekt, det känns meningsfullt. Kul att vara en del av det.

Fota
Fotoprojekt 2014. En bild i veckan med förvalt tema. Det gäller bara att fundera lite. Har lyckats genomföra 2010 med en bild om dagen, och 2012 med 212 bilder med förutbestämda teman.

Springa
Mm. Springa. För att det är roligt, får mej att orka mera, ha mindre värk bla bla bla bla. Så jo. Det vore väl fan om det inte tar sig i år...

Le

Comments (0)