1. Bli starkare. Kroppsligt. Mentalt.
Jodå. Både ock. Det har varit lite si och så med träningsmotivationen under året. Min mentala styrka är definitivt bättre.

2. Börja jobba. 
Jag började jobba. Både en och två ggr. Först som personlig assistent, sedan som larmoperatör. På det första pajade ryggen, ett vridet korsben. På det andra? Ojoj. Musarm, stresspåslag i hundranittio, för lite sömn, för många timmar i bil, för lite träning, galna arbetstider? Jag mår bättre nu.
Jag har varit på en intervju nu strax innan jul. Hoppas få svar snart.

3. Lyssna inåt.
Eh. Nja.

4. Måla ett stort furuskåp vitt.
Ja! Det är gjort! Riktigt riktigt fint.

5. Springa en mil. Jag har insett att det är ganska långt, en mil. Började i princip löpåret med att springa en tävling på våren, en etapp på 7 km i en stafett. Helt galet. På riktigt. Sprang inte på flera veckor efter det. I oktober tog jag ett krafttag på riktigt för att få till längden, och lyckades komma upp i 11 km på cykelvägen mot Glimåkra tillsammans med en ytterst motsträvig hundfröken en mörk kväll.

6. Egentid
Jodå. Det har jag. På ett helt annat sätt än jag hade tänkt. Frun jobbar på distans, och i Sthlm...

7. Skriva mera. Både bloggar och annat. Framför allt när känslorna är färska.
Oh well. Jag har kollat. Jag har skrivit FÄRRE bloggar 2013 än 2012. Det är ju knas. Däremot har jag twittrat mycket mera...

8. Sluta bry mig om att min pappa väljer bort oss. 
Det är svårt. Riktigt svårt. Men jag tycker nog ändå att jag lyckas bättre nu.

9. Få min fot på fötter. (Dvs rehabträna den och bli av med hälsporren.)
Jag har en bättre häl. Dock är resten av kroppen i rätt kasst skick.

10. NaNoWriMo...
Jo. Jag började storartat. Det blev 8384 ord (av 50 000) på typ en vecka. Jag skrev av mig mina minnen. Sen? Svimmade. Ramlade av en stege. Blev av med jobbet. Så jag kan väl säga att min månad inte riktigt var på min sida...

11. Tapetsera i massagerummet
Ja! Med fondvägg och allt...

12. Simma.
Har simmat. Mycket. Men gärna mera 2014.

13. Duscha i huset. Inte i källaren, inte hemma hos mamma, utan hemma, på bottenvåningen. Badrumsrenoveringar är botten. Hoppas resultatet blir bra.
Resultatet blev fantastiskt bra. Det är värmeslingor i golvet, klinker, kakel, duschväggar, gott om skåp... Ja, riktigt riktigt bra.

14. Gå ner minst en storlek i kläder.
Nope.

15. Hitta en ribbstol till träningsrummet. Eller vår dungeon som det är så mycket roligare att kalla den...
Nope.

16. Tillbringa någon dag i månaden i skolan. I lillkillens klassrum. Hans lärare har bjudit in, och jag tänkte anta utmaningen.
Nope. Fick inte ihop det med arbetslivet. Sov för lite.

17. Yoga nästan varje dag.
Nä. Blev nog mindre än jag trodde var möjligt.

18. Visa min kärlek bättre.
Tror jag glömt fråga de jag älskar.

19. Le.
Nu när jag inte jobbar kvar i Växjö, har jag lättare att le.

Det viktigaste målet fanns i rubriken. (Good Enough)
Jag ska nånstans i allt det här känna att jag är good enough.
Att jag duger som jag är.
Det är svårt.

Edit:
20. Sluta med en medicin.
Det gjorde jag. Den där värkmedicinen jag ätit i flera år. Det har fungerat rätt hyffsat. Kanske delvis på att det inte har varit lika kallt som förra vintern. Ännu.

Comments (0)