Barfota. Jag springer barfota. Mina fivefingers har jag lämnat kvar på det svala hotellrummet, hos den sovande pixien. I eftermiddag ska vi snorkla på Coral Island, och jag vill ha dem torra och osandiga på mina mjuka bebisfötter. Åtminstone på vägen dit. Igår var vi på kokosoljemassage, helt fantastiskt. Tjejerna föreslog att vi skulle fixa våra fötter, tror det försvann flera hekto död hud ner på golvet. Som tur är, är sanden inte så het nu på morgonen. Med så len hud tror jag den bränns mera.

Det är många som badar, solen har gått upp och det är ganska varmt. Den riktiga hettan kommer senare, men det är fuktigt i luften efter gårdagens regnskur och natten. Det är lite tungt att andas, jag får promenera emellanåt. När en rund ryska, i minimal bikini, springer förbi mig när jag går, då går jag inte längre. Aldrig i livet. Jag springer det mesta på vägen till södra slutet på stranden. Och hela vägen tillbaka. Med mina flipflops i ena handen och vattenflaskan i den andra. Svettig med lycklig utmattad kropp är jag tillbaka. Leende.

Comments (0)