Luften är fuktig. Hettan är inte oangenäm, men jag känner svetten rinna längs ryggen redan efter nån minut. Jag springer längs stranden i Karon. Det är lite disigt, och solen är på väg upp bakom husen. Havet är underbart vackert. Det ligger redan handdukar på några solstolar, gissar att de legat sen igår. En grupp thailändska barn i träningslinnen i glada färger leker på stranden, vid karon park är det nån slags turnering. När jag springer förbi dem på vägen tillbaka, hakar deras ledare på en bit, och barnen hurrar. Några tyska fotomodeller blir fotade med stela leenden. När jag springer tillbaka till hotellet hälsar trafikpolisen och några försäljare glatt på mig. De öppnar jalusierna efter de få timmar butikerna varit stängda. Det känns fantastiskt att kunna springa även med ganska svullna underben och fötter. i linne shorts, keps och fivefingers.

Comments (0)