snart ska bo hos nån annan, det behöver vi prata om.

De trivs inte riktigt i lägenheten, och jag har tänkt en hel del på
dem. De där håriga bröderna som har lagt kattsand i sängarna, hårat
ner och varit katter helt enkelt. Det senaste året har jag varit utan
katt helt, och det har varit ganska skönt ärligt talat.

Jag har full förståelse för att de saknar lillkillen, nu när han är
hos dem varannan helg istället för nästan alla skoldagar.
Jag fick frågan för nån månad sedan om vi ville ha dem i huset, men
avböjde. Efter det har vi pratat om det, vi vill ju gärna lösa det.
Alternativet att ha dem ute känns inte så lockande. Det är tung trafik
på en väg i närheten och den redan vilda grå skulle bli ännu vildare.

De är vackra, och jag kan ibland sakna dem.
Men nej. Jag vill nog inte ha dem hos oss.
Alternativet att en bekant till pappan ska ta dem på prov, låter som
en möjlig lösning.

Comments (0)