Quote: ...I looked in the mirror every morning, and asked myself if today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today? And whenever the answer has been 'No' for too many days in a row, I know I need to change something, end of quote.
Jag önskar att det där citatet hade dykt upp lite tidigare i mitt liv, livet hade förmodligen sett lite annorlunda ut.
Jag kan inte leva som om varje dag var min sista, det är inte hanterbart. Men det här funkar bättre. Planer behövs också, och alla dagar är inte den bästa. 
Jag har tittat mig själv i ögonen, och undrat ganska länge om det verkligen är såhär jag vill ha det. Till slut gav jag upp, hittade ett helt nytt sätt, och gav mig själv en utväg. En skilsmässa, ännu ett uppbrott, det är sällan det blir som man tänkt.
Jag tror inte jag kan vara vänner. Inte nu, kanske aldrig. Det betyder inte att jag vill vara ovän. Det är oväntat skönt med tysta dagar. Jag vill inte dela allt, jag vill vara jag. Vi finns inte kvar på det sättet. Jag vill komma underfund med hur jag vill göra, utan att förklara, stå till svars, försvara innan jag funderat själv. Jag känner att jag slutat gå på tå, det spelar inte längre nån roll för min vardag hur vinden blåser där borta, vilken sorts dag det är där. Det är skönt att andas fritt. Att våga göra saker man inte törs. Att vara mig själv.
To expect the unexpected.

Comments (0)