Kvällen avslutas med ett mail som startar "Ja, du hade rätt".
Det innebär att en maildiskussion om underhåll bakåt i tiden med långa perioders tystnad äntligen är över. Om det där överskottet åt mitt håll kommer in på mitt konto, vill säga. Men det tror jag nog.
Det ska bli orimligt skönt, att kunna sätta undan lite buffert på saker att köpa till det där barnet.

Hunden har varit väldigt nära idag, det märks att hon saknat oss i helgen.
Den där finhunden som VET att hon inte får gräva i gräsmattan (eller nånannanstans) men gör det ändå, hann bli alldeles jordig när jag vände ryggen till i några sekunder...

Körsbärsträdet har väntat in oss. Känns bra.

Jag har hämtat sand till gångarna mellan de nya pallkragarna. Det är sand som blivit över från kursen jag gick, och jag fick hämta så mycket jag ville och behövde. Tror att det blir en sväng dit i morgon också. Det går åt mycket mer än en tror. Vi har en hög sand kvar från utgrävningen vid husgrunden och det är bra att ha extra. Jag tänkte lägga kullersten i gångarna, det är fint och stabilt. Dessutom vet jag hur en gör;-)

Julrosorna är på sin plats längst upp till vänster i perennrabatten, liksom solrosorna, två sorters potatis och några från en tredje, lite senare sort i pallkragarna. Det sås något i princip varje dag här nu.
Åsm.

Comments (0)