Vi är ensamma uppe, nu när kvällen är här. Det ligger en finhund hos mig, på fleecefilten min frusna syster lämnat efter sig i soffan. Hon var här idag. Fikat, ätit och pratat.

Satt en lång stund på trappan till uterummet. Ville inte riktigt gå in. Fåglarna sjöng och barnet packade till hajken. Solnedgång var kall, vacker och jag är klar med stubben.
Tack Jan för att du fräste bort det ovan jord. Jag har jämnat till och plockat bort resten av stubben och huggit bort en hel skottkärra med rötter.
I morgon kommer de jordslagna scillorna att få ett nytt hem hos havtornen.
Ett blått hav av scilla, bara på annan plats. Jag har varit extremt försiktig med kejsarkronor och den vackra pionen.
Nu går det att sätta en pallkrage uppepå, och jag ska flytta på krusbären som står i vägen för vattentunnan.

Vet nån förresten vilken färg som fastnar på en rörlig plastyta?

#trädgård
#träning
#ettstegitaget
#starkochvacker

Comments (0)