Vi soff-tar lite (nej, jag är inte från Göteborg...) efter en tuff trädgårdsdag.
Alltså.
Jag har jobbat.
Hon, hon har mest sovit hos Pixien.
Nu är det femte jobbnatten i rad och hunden stod med svansen nere när matte gick. Vi hann sitta en stund i soffan ihop, innan hon åkte.

I morse tog jag på mig förklädet, och gjorde vitlökssalt. Hallen och köket har fortfarande en tung vitlöksdoft och jag ser fram emot att strö det på tomat i morgon bitti. Receptet kommer från @skillnadens och hon är väl värd att följa, på både insta och fb.

Jag är nöjd med det jag hunnit ute idag. Kinderna är varma av blåsten och kroppen mör. Sågat, burit, spikat, lagt plattor, skyfflat jord, planterat, tänkt, tänkt om och vattnat.
En kompost med ordentliga väggar. Virket tog slut, det väntar en halvfärdig pall vid husväggen. Det var oväntat mycket jord i den gamla, och en hel del finns i den nya lilla pallkragen som kommit på plats.
Kanoten har fått fyllnadsfuljord i spetsarna, där det inte kommer att växa nåt.
Vi har hunnit diskutera en del nya planer på jordplätten mellan pallkragar och växthus, och bästa platsen på det svarta vinbäret. Det är oerhört vilsamt och värdefullt att bolla lite, även om jag tänker och tycker mest. För ibland blir jag lite villrådig och behöver bekräftelse på att jag tänker rätt när jag tänker om.

I morgon kommer en ny trädgårdsdag och jag har en lång lista. Tror det innebär en tung yxa och flytt av bärbuskar, rötter, jordhögar och kanske en pallkrage till.

Comments (0)