Seg morgon.
Känns i kroppen att jag lyfte många spadtag och många stenar igår.
Har sedan länge bestämt att göra om novembers bedrift.
Idag inledde jag och Ronja därför #aprilrunstreak
Hon något mer skeptisk än jag.

Ge bort Havtorn?
Wow.
Vi hämtade dem i Knislinge, lastade av, grävde och planterade.
Piece of cake?
Knappast...
Det var en liten detalj bara.
Typ en risig Brudspirea skulle upp först.

Vi bor i det stenrika hörnet av Skåne. Gränsar till Småland, och det märks. Tydligt. Det finns delar av ett berg i denna rabatt. Slitit hårt men bra blev det. Vi fick med oss de bottenlösa tunnorna från Kjell. Grannen frågade om vi visste att de sprider sig. Jodå. Det har vi koll på. Hennes svärson hade forskat på havtorn minsann.

Stenmuren kommer att byggas på.
Mer jord.
Det kommer bara att finnas bär här, när jag flyttat på kryddorna till de nya kryddlådorna bakom växthuset. Fler blåbär kommer att bo i de här lådorna istället.

Om jag är tacksam för massagen?
Ja.

Comments (0)