Frun har åkt.
Fjärde natten av sju.
Skönt att hon är framme.
Den sömniga hunden ligger tvärs över mitt knä i soffan.
Vi lyssnar på stormen utanför.
Coolt att ungen däruppe känner sig så trygg och kan sova trots att det låter.

Det har regnat så mycket att vår nyligen införskaffade vattentunna redan är full.
Det bådar gott för vårens bevattning att vattenkannan går att fylla på i öppningen. Vi behöver lägga i en bit trä för att rädda humlor och annat, jag fiskade upp en död tordyvel idag.

Trots att det regnat stor del av dagen, och varit ganska grått, har solcellsslingan med blomlampor fått tillräckligt med sol för att lysa upp lite i växthuset i skymningen. Den har lyst en kort stund många kvällar i vinter.
Vi borde tagit ner den i höstas men lät den vara uppe.
Jag planerar att hänga en ny lampa i äppelträdet i år, också driven med sol.

Molnen blåser snabbt förbi månen.
Om jag har tur innebär det kanske att regnet blåst förbi i morgon bitti, så jag kan bygga min kompost, gräva ut vitvinsrabatten så det får plats svarta vinbär också. Och kanske hysta runt lite jord. För de senaste två dagarna har det inte hänt så mkt ute som jag tänkt.
Det finns mycket jobba-ute-i-trädgårdenlängtan i denna kropp, och den måste få utlopp.

Comments (0)