Det är grönt.
Överallt.

Knoppar på vinbärsbuskarna, åtminstone det svarta och vita. De röda kommer nog i blom de också, de har tagit sig oväntat bra efter flytten till andra sidan huset.

Det japanska körsbärsträdet och äppelträdet blommar närsomhelst och jag vill INTE missa det! Det gjorde jag för två år sedan, när jag var på en veckolång utbildning i Uppsala och jag har bara nästan hämtat mig från det ;-)

Hunden. Den där fina fina hunden som är helt tokig i kottar, far runt som en toka och är nästintill omöjlig att fånga på bild. Hon får hänga med Micke och Angie. Sämre går det ju att ha.

Den hembyggda kryddlådan är rensad. Rötterna bredvid är mynta. De ska få ett nytt hem i Sötälje hos Mia, och det ska flytta in tre nya blåbär i ny rhododendronjord i den lådan istället.

En trädgårdsdröm är bra, att se fram emot ett annat år. En trädgård blir aldrig färdig.
Drömmar blir till planer, och sedan till verklighet. Om det är bra drömmar, eller om livet kommer emellan.
Det är mycket som ska bli färdigt innan den runda drömmen blir verklighet.
En mur ska bli klar, och planteringen i den.
En grillplats.
Ett staket, två grindar och två bågar över dem.
Singel.
Grunden ska målas, och utsidan av uterummet.
Mycket görs parallellt.

Ett steg i taget.
Mycket hårt arbete och kärlek.

Comments (0)