Fredagen den trettonde.
Otursdag om en är skrockfull.
Jag är inte det. Idag har varit mestadels bra.

Hunden har lekt i solen på gräsmattan.
Jag har vilat.
Pixien har kommit hem idag.
Hunden tokfranslycklig.
Lille E har åkt. Han ska måla väggar i sitt rum hos sin pappa.
När vi vinkat av honom hade jag bestämt möte med min chef. Lämna sjukintyg, nycklar. Såna saker. Hon hade valt att åka hem, strax innan vårt möte. Ytterst märkligt. Tack för den här tiden, typ.
Jag borde inte vara förvånad. Det säger en del om personalpolitiken. Litet företag.
Inget avtal.
Högt i tak för somliga.
Well well.
That's history now.
I morgon är det gymmet och trädgården som gäller.
Som många dagar från nu.
Ja.
Jag lovar att vara försiktig. Både på gymmet och i trädgården.
Det ligger några säckar ekojord i bilens baklucka. Lökpallkragen har första tjing.
Den röda sättlöken väntar redan.
Stressen släpper nog efterhand. Hoppas på sol i morgon, jag gillar de nya fräknarna jag har fått.

Känner att luften gått ur mig lite, men åh så skönt.

Frihet.
Stark och vacker.

Comments (0)