Vaknar av att regnet smattrar mot rutan. Idag också?
Var medvetslöst trött när jag la mej, så persiennen är uppe.
Det är ljust.
Sent.
Hunden ligger tryckt mot mina ben.
Mysigt men lite för varmt.
Ligger kvar ändå.
Stormen ute är inte inbjudande direkt.
Tar mig upp, har ingen styrfart alls.
Messar med hustrun, ger hunden mat. Glömmer att äta själv, är inte hungrig, men tar medicinerna.
Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska springa, eller gå direkt in i duschen.
Tiden bara försvinner.
Plockar undan lite, springer trots allt, äter frukost, duschar, sätter igång en tvätt, en maskin disk.

Hämtar hustrun, hunden är med. Överlycklig när hon blir utsläppt ur bilen.

Hämtar ett fynd på skroten.
Bär den hem i stormen.
Galet.
Men roligt.
4,5m begagnad ränna 50kr istället för typ 600 som en ny skulle kostat. Det innebär att regnvattnet från grannens uthus inte bildar en ränna ner i mitt trädgårdsland den här sommaren.
Nu behöver vi bara en vattentunna ;-)
Yey.

Myser i soffan med hunden. Nu är äntligen båda mattarna hemma. Hon knölar sig ner mellan oss. Tätt tätt. Mycket nöjd.

Ok. Bilden med havtornen då?
Jo... Min vän Marie älskar att shoppa. Hon hittade tre stooooora havtornsbuskar åt mej. Jag behöver gräva upp dem, och köra hem dem själv, men de är gratis!
Dessutom ger de bra skörd.
Nu ryker brudspirean vid Buddhastatyn.
Jag har redan planerat det där bytet, men det låg på framtiden.
Det händer ibland saker snabbt här!

Ett steg i taget.
Ibland två på en gång.

Comments (0)