Det är den 24 mars, och stenkursen är härmed slut. Vi har varit på studiebesök i Hägghult. Konstverket heter "tack och farväl" från 1974 av den japanske konstnären Masaru Takahashi. Han förälskade sig i den svarta diabasen och hade velat ta med sig den hem i en resväska, så det är en mycket symbolisk skulptur.
Tack vare min envishet och noggrannhet har jag lyckats få C i betyg trots att jag missat mer än hälften av praktiktimmarna, och en betydande del av teorin.
Mycket mer än en tror går att genomföra även om det finns människor som försöker hindra eller göra saker och ting så svårt för en som möjligt.
Jag är inte bitter, jag har bara så svårt att förstå hur en kan fungera som människa och sova gott om nätterna, att rättfärdiga det beteendet inför sig själv.

Och just det. Idag sprang jag för första gången sedan löpartävlingen i Skövde.
Det märks tydligt att jag inte kunnat vare sig cykla eller promenera fort under min löpvila. Konditionen har ju varit bättre... Dessutom är det vår, pollensäsong, och en avklingande snorperiod. Men benet höll, och jag överlevde.
Det är en månad kvar tills det är en månad kvar till Göteborgsvarvet.
Mitt mål är att ta mig runt i tid för att inte plockas av från banan.
Mitt mål i år var egentligen att springa längre, och även lite fortare på korta sträckor. Det är möjligt att jag får omvärdera det målet.
Ett annat mål är ett skadefritt löparår 2015.
Det målet har ju typ redan spruckit.

#starkochvacker

Comments (0)