I morgon är det #Skövde6H15 och vi har checkat in på hotellet. Ätit lite med Peter, en vän från Stockholm. Suttit o pratat med honom och några andra i hotellfoajén.

Jag har varit här förut.
Sprungit långsamt 2009 och ännu långsammare 2012.
I morgon ska jag slåss med mina demoner.
De där som viskar i mitt öra att jag inte duger.
Att jag inte kan springa.
Att jag är pinsam som försöker.
Att jag är ful.
Tjock.
Inte duger.

Jag har varit sjuk, och all kraft har gått åt till att överleva jobb, träning och jobb de senaste veckorna. Lugnet och styrkan har naggats i kanten, eller nästan ätits upp helt.
Försökt vara till nån nytta hemma, hinna få nåt gjort i trädgården, inomhus och orka springa.

Göra saker för att jag mår bra av det, jag vet inte varför den prion försvann...
Löpningen är ju så enormt viktig för mig, den tillsammans med yogan är ju det som håller denna kropp uppe.
För att inte tala om hur det hindrar hjärnan från att helt gå i spinn.
Så...
Varför gör jag inte det oftare då?

Comments (0)