Idag var sista dagen på den praktiska delen av stenkursen.
Det var otroligt trist att säga hejdå till herr stenläggare, men jag fick ett löfte om att låna verktyg om jag behöver.
Så himla schysst.
Det kommer jag definitivt att göra.
Trots att jag bara varit där några få timmar, är jag klart godkänd, och jag har fått mycket beröm för min noggrannhet och känsla för mönstret.
Känns otroligt bra.

Idag hade jag tänkt säga till chefen att jag inte kommer att fortsätta jobba här efter vikariatets slut.
Det blev inte så.
Tiden försvann, som den så ofta gör på jobbet, mötegästerna kom en halvtimme för tidigt och jag väntar tills i morgon när min kollega dragit på semester.
Det är så skönt att se ett slut på det här.
Helt galet skönt, faktiskt.

Bildcitatet är från en trädgårdsskylt som finns till salu på Systrarnas kafé i Broby där vi avslutningsfikade idag.

Min plan är att lämna spår.

Comments (0)